Deneme

Tek Tanrı’ya inanırız (Yasa’nın Tekrarı 6:4; Yeşaya 43:10; 1.Timoteos 2:5,3:1). Göklerin ve yerin, her şeyin yaratıcısı; var olan, var olmuş ve var olacak olan; başlangıç ve son O’dur (Yaratılış 1:1; Vahiy 1:8). Tanrı ruhtur (Yuhanna 4:24), sonsuzdur (Yeremya 23:23-24; Mezmur 90:2), değişmez (Yakup 1:17). Egemen ve bağımsızdır; bütün varlıklar O’na bağımlıdır (Yeşaya 40:12-26). Adil ve doğrudur (Mezmur 9:7-9, 11:7); sevgi, lütuf ve merhamet gösterir (Mezmur 136:1-26; 1.Yuhanna 4:4-11); gerçek ve sadıktır (Sayılar 23:19); her şeye gücü yeter (Yeremya 32:17); kutsaldır (1.Petrus 1:16; Yuhanna 1:50-2:2).

Sonsuzluktan beri ve sonsuza dek, tek ve aynı Tanrı üç benlikte bulunmaktadır: Baba, Oğul ve Kutsal Ruh (Matta 28:19). Bu üç benlik Tanrı’nın tekliği içinde öz, varlık ve yetki açısından aynı, işlev açısından değişik, birbirlerine eşit ve birbirleriyle uyumlu olarak bulunmaktadır. (Süleyman’ın Özdeyişleri 3:23; Mısır’dan Çıkış 2:3; Elçilerin İşleri 1:1-3)

Baba… Yaratılışın, İsa Mesih’in, İsrail’in ve bütün inanlıların Babası’dır (Elçilerin İşleri 17:29; Matta 3:17; Mısır’dan Çıkış 4:22; Galatyalılar 3:26). Görkemli ve kutsaldır, kimse O’nun yüzüne bakıp sağ kalamaz (Mısır’dan Çıkış 33:20) ama kaybolmuş ve günaha kapılmış çocuklarına duyduğu sevgi ve merhamet nedeniyle karşılıksız olarak Oğlu İsa Mesih’i göndermiştir (Yuhanna 3:16). Böylece onları kurtarmış ve insanlıkla Kendisini barıştırmıştır (2.Korintliler 5:18). Duaları işitir ve yanıtlar (1.Yuhanna 5:14-15).

Oğul… Kutsal Ruh aracılığıyla bakire Meryem’den doğmuş ve insan bedeni almıştır (Matta 1:18-26). Günahsız yaşamasına karşın insanlığın günahlarını, acılarını taşımıştır (2.Korintliler 5:21; Yeşaya 53:4). Golgota’da bütün insanlığın günahı için çarmıhta ölerek (İbraniler 9:11, 10:18) Kendisine iman edenler için kurtuluşu satın almıştır (1.Korintliler 7:23; Vahiy 5:9). Ölümden dirilerek ölümü yenmiş ve göğe yükselmiştir (1.Timoteos 1:9; Luka 24:1-53). Baba’nın sağ yanında oturarak inanlılar için dua eder, korur, güvence verir ve onları savunur (İbraniler 7:25-26; 1.Yuhanna 2:1). Tanrılığın bütün sıfatlarına sahiptir.

Kutsal Ruh… Tanrı’nın her şeyi bilen, her yerde bulunan Ruhu’dur (1.Korintliler 2:10-11; Mezmur 139:7). Dünyanın günah, doğruluk ve gelecek yargı konusunda suçlu olduğunu gösterir (Yuhanna 16:7-11). Günahkarları Kurtarıcı’ya yöneltir, inanlılarda konut kurar (Romalılar 8:9), yeniden doğmasını sağlar (Yuhanna 3:3), vaftiz eder (1.Korintliler 12:13), mühürler (2.Korintliler 1:22). Her inanlıya Tanrısal yaşamı ve hizmeti için yol gösterir, eğitir, olgunlaştırır, ruhsal armağanlar ve güç verir ve onları böylece Rab’bin görkemli gelişine hazırlar (1.Korintliler 12:7-11; Galatyalılar 5:13-17; 1.Korintliler 2:6-16). Tanrılığın bütün sıfatlarına sahiptir.

İnsanın Tanrı benzeyişinde yaratıldığına, önceleri kutsal ve pak olduğuna ama kendi iradesiyle söz dinlemezlik ettiğine ve günah işlediğine inanırız (Yaratılış 1:27, 3:1-24). Böylece Aden Bahçesi’ndeki paklıktan günahın ve kötülüğün derinliklerine atılmıştır ve bunun sonucu olarak bütün insanlık günahlıdır ve Şeytan’a satılmıştır (Romalılar 5:12-19, 8:7; Galatyalılar 3:22). İnsanlar kaderleri nedeniyle değil kendi iradeleriyle günahlıdırlar (Yeşaya 53:6), doğal benlikleri nedeniyle Tanrı’nın Yasası’nda gerekenleri yerine getiremezler ve sevap işleyerek günahlarını örtemezler (Efesliler 2:3, 2:9, Romalılar 3:20). İnsan doğal benliği nedeniyle günaha eğilimlidir ve suçludur; hiçbir özrü yoktur. Adil ve kutsal Tanrı’nın yargısını hak etmiştir (Romalılar 1:20, 7:13-24, 1:18-32).

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir